יום ד', יז’ בשבט תשע”ט
קרא עוד...

חטיבת הביניים בר לב כפר סבא היא מרכז חינוכי השואף להוביל את תלמידיו להיות בוגרים בעלי יוזמה, אחריות וחשיבה ביקורתית המעורבים בחברה הישראלית, כל זאת תוך אמון ביכולתו של כל תלמיד להתקדם בדרך הייחודית לו ובהתאם לכישוריו, ובאווירה המבוססת על הדברות, הקשבה וכבוד הדדי בין תלמיד לחברו, בין תלמיד למורה ובין הורה למורה.בית הספר יעודד את התלמידים לתרומה לקהילה תוך טיפוח ערכים של אהבת אדם, חברות, אחריות, צדק חברתי ,הידברות, הקשבה ונתינה. בית הספר יפעל לפיתוח ולחיזוק תחושת השייכות והזיקה לארץ ישראל, תוך טיפוח ערכים של אהבת הארץ, שמירה עליה והכרת המורשת של המדינה . בית הספר יפתח ויטפח כישורי מנהיגות במטרה להכשיר את מנהיגי העתיד, להעצים את יכולות התלמידים להיות אחראיים לעתידם ולעתיד החברה שבה הם חיים על בסיס שייכות , סולידריות, אחריות, אכפתיות וסבלנות. בית הספר ימשיך להיחשף ולטפח חדשנות פדגוגית ולהתאים עצמו להתפתחות הטכנולוגית של המאה ה-21 תוך פיתוח יכולת התלמידים להיות לומדים עצמאיים באמצעות יוזמות ופיתוח פרוייקטים בית ספריים - יחודיים. למורים תינתן אוטונומיה ליזום וליישם רעיונות בתחומי העשרה שונים תוך התייחסות לסגנונות ההוראה השונים של המורים, לסגנונות הלמידה השונים של התלמידים ולמגוון אישיותם. בית הספר יאופיין בלמידה משמעותית רלוונטית וחדשנית המאפשרת שיתופיות, חקר, למידת עמיתים ולמידה חוויתית וזאת באמצעות יצירתיות והתנסות – צורות למידה אלו יאפשרו חיבור לעולמם של התלמידים, מעורבות ושותפות פעילה שלהם בתהליכי החינוך והלמידה מתוך לקיחת אחריות אישית. בית הספר ימשיך להיות מקום מוגן ובטוח לכל הנמצאים בו, ויפתח בהם את תחושת שייכות מטרות בית הספר : 1. שיפור ושינוי דרכי הוראה- למידה- העכה. 2. קידום הישגי הלומדים בתחום הלימודי, החברתי והרגשי תוך התייחסות לכלל התלמידים. 3. שיפור סביבות הלמידה. 4. טיפוח למידה והתנסות רגשית, חברתית וערכית. 5. קידום אקלים מיטבי. 6. פיתוח מקצועי של צוותי המורים. תכניות מיוחדות הנעשות בבית הספר : מועדון כדורעף מצטיין הגורף מקומות ראשונים בתחרויות מחוזיות וארציות. למידה מבוססת פרויקטים באשכול הומניסטיקה: שינוי תהליכי למידה- הוראה- הערכה בכלל השכבות במטרה לייצר חוויית למידה- לעודד בחירה, עניין וסקרנות בקרב התלמידים, הכנת פרוייקטים המלווים ומוערכים על ידי צוות המורים, שינוי דרכי הערכה- הערכת התלמיד על התהליך ולא רק על התוצר וכתוצאה מכך משוב מתמיד וחיזוק הקשר מורה-תלמיד, הפחתת כמות המבחנים, הפחתת שעורי הבית במקצועות שאינם דורשים תירגול. מועדון רכיבת אופניים שעורי וסיורי של"ח המאפשרים לתלמידים ללמוד ולחוות את יופי הארץ במהלך השנה בנוסף לטיולים שנתיים קבוצת משצים ופשצים- מדריכי שלח צעירים המונחים במיומנויות הדרכה על ידי צוות מורי של"ח מתלווים לטיולי השכבות, מדריכים ומפעילים את התלמידים. מועצת תלמידים פעילה . להקת מחול להקת סלסלה תוכנית התנדבות בקהילה תוכנית גרפיטי כיתות ח. העצמת בנות במדעים מצוינות במדעים מצוינות באנגלית מצוינות במתמטיקה תוכניות לשיפור הישגים- "פוש" ו"קדימה" 2 כיתות לפיתוח כישורי מנהיגות תוכנית חוסן לפיתוח מיומנויות התמודדות במצבי משבר. נבחרות ספורט פרויקט חקר מדעי לשכבת ט' "ביומימיקרי " תוכנית תקשוב לאומית- התאמת המרחב הלימודי לטכנולוגיות המאה ה-21.